Wednesday, August 31, 2011

DaLaM HaTi SeoRaNG KaKaK

Assalamualaikum wbt..
Saya mendoakan agar semua yang membaca dilindungi dan dirahmati Allah senantiasa,

Misi saya mudah InsyAllah
agar post kali ini membuka mata rakan-rakan yang pada dasarnya adalah seorang adik, dan miliki seorang ataupun lebih dari seorang kakak dalam sebuah kelompok keluarga.

Saya anak kedua dari 5 orang adik-beradik,
Membesar bersama abg & adik-adik lelaki dan hanya saya seorang bunga dikalangan kumbang benar-benar membentuk fizikal dan emosi diri yang berbeza. Saya harap anda faham dengan apa yang cuba saya maksudkan.

Saya bukan seorang kakak yang sempurna untuk adik-adik saya
tapi jauh dalam hati, saya selalu ingin menjadi yang terbaik di mata abdul munir ,mohd amiruddin & mohd fadli..

dan yang paling penting menjadi yang terbaik dihadapan Allah dan Rasulullah saw..
InsyAllah



Apa yang ada dalam hati seorang kakak seperti saya..
banyak
sebanyak bintang yang bertaburan di langit ciptaan Tuhan...

Hakikatnya
saya percaya dalam hati seorang kakak itu
kegembiraan adik-adik lah kegembiraan mereka dan..
kesedihan adik-adik lah kesedihan mereka

Untuk semua
hargailah kakak mahupun abang yang Allah kurniakan pada kita
this sibling bond yang Allah cipta sangat unik dan luar biasa..
ada sebab mengapa Allah jadikan anda adik
dan kakak mahupun abang anda sebagai "abang" dan "kakak"
the tendency to be loved and to love..
to be sacrificed and to sacrifice..

Kerana Allah tahu
seorang kakak dan abang yang diciptakannya
adalah someone yang sacrifice dan cintanya kepada adik-adik sangat besar berbanding
seorang adik yang diciptakannya..

Menjadi seorang kakak itu
is to love
and to sacrifice
InsyAllah

No comments:

Post a Comment