Thursday, October 27, 2011

~ I Love U...ishh!~

" Sayang... I love U..."
Hmmm... mudahnya untuk melafazkan kata-kata cinta kan?.... sehingga terasa diri bagaikan di awan-awangan..

Cinta memang sangat mudah dilafazkan. Tetapi sukar untuk dibuktikan apatah lagi mengekalkannya.

Usah terlalu mudah menuturkan kata cinta....kerana mulut boleh berdusta....Katalah dengan hati...kerana selalunya ia seiring dengan bukti.

Lagi pun kalau selalu sangat tuturkan kata-kata sayang dan cinta...nanti semua itu sudah tiada rasa dan nilainya lagi.

Lelaki mencari cinta untuk bahagia...tetapi wanita rasa bahagia dengan cinta...Sebab itulah, lelaki boleh bercinta dengan dua wanita dalam satu masa....tetapi wanita hanya punya rasa cinta dengan seorang lelaki sahaja.

Justeru, berhati-hatilah apabila ada lelaki yang terlalu memuja dan memuji anda. Dia mungkin mengatakan anda adalah segala-galanya. Wajah anda penuh pesona, suara yang merdu, ayu lagi manja.... Apabila si dia sudah jemu dan semua itu sudah pudar dan hilang.....anda sudah tidak lagi berharga dan bermakna baginya.

Sebaliknya, beri peluang kepada lelaki yang memilih anda seadanya dan tidak terlalu memuja-muja anda....kadang-kadang hendak dengar perkataan sayang pun susah...tetapi kita tahu si dia sayangkan kita dari perbuatan dan tingkah-lakunya.....kerana itu tandanya si dia bersedia menerima dan mencintai anda seadanya walau apa pun keadaan anda nanti.

Justeru, janganlah frust sangat ya...jika lelaki anda jarang menuturkan kata-kata cinta kerana rasa itu tetap tersemat kukuh dalam hatinya. ^_^

No comments:

Post a Comment